×
Wirtualny spacer – bardziej użyteczny niż panorama, mniej wymagający niż wirtualna rzeczywistość

Wirtualny spacer – bardziej użyteczny niż panorama, mniej wymagający niż wirtualna rzeczywistość

Przyszłość dla marketingu nieruchomości?
Przeważająca większość naszych klientów zamawia od nas wizualizacje, które mają służyć celom marketingowym. Podglądowe obrazki projektów tworzą najczęściej sami architekci. Kiedy klient trafia do nas szuka więc najczęściej grafiki 3D, która pomoże sprzedać wizerunek jego inwestycji, a więc związane z nią marzenia, wyobrażenia, styl życia, sposób funkcjonowania w przestrzeni.

Klasyczne statyczne wizualizacje są tym, co wykonujemy najczęściej, jednak – ponieważ stanie w miejscu oznacza w biznesie regres – nieustannie szukamy dla naszych klientów nowatorskich rozwiązań, które pomogą im w innowacyjny sposób rozwijać marketing nieruchomości. Dlatego też półtora roku temu zainteresowaliśmy się i stale rozwijamy temat wirtualnej rzeczywistości, wciąż jednak mamy poczucie, że w wielu polskich firm decyzja o wejściu w projekty VR, wciąż jeszcze dojrzewa. Z jednej strony polscy klienci doceniają potencjał narzędzia jakim są prezentacje na wirtualne okulary, z drugiej strony wahają się, czy inwestycja nie tylko w content, ale także w sprzęt typu Oculus Rift lub HTC Vive (a przede wszystkim dedykowane im komputery) na pewno się opłaci.

Z tego powodu szukaliśmy dla firm, z którymi współpracujemy, rozwiązań interaktywnych i wygodnych – ale zasadniczo tańszych i prostszych w implementacji.

Zaczęliśmy więc drążyć temat wirtualnych spacerów 3D. Pod hasłem tym można znaleźć wiele różnych realizacji, częściowo wymagających instalacji dodatkowego oprogramowania, częściowo w ogóle niemożliwych do eksplorowania z nie do końca jasnych powodów (niedostosowanie do współczesnego internetu? Za duże pliki? Źle wykonane strony?). Cześć z nich oczywiście działa i, zwłaszcza na rynku zagranicznym, jest w użyciu. Najczęściej stosowaną w branży nieruchomości formą prezentacji wnętrz, bardziej interaktywną niż statyczny obraz są panoramy 360 stopni. Można oglądać je dzięki specjalnym programikom przez strony internetowe, można pokazać w rozwiązaniach ze smartfonami. Czasami więcej panoram połączonych razem tworzy właśnie wirtualny spacer.

Wykonywaliśmy więc czasem panoramy, ale wciąż pozostawał niedosyt: Zestaw panoram to jeszcze nie spacer. Spacer daje możliwość samodzielnego wyboru kierunku i przyjrzenia się detalom – panorama nie. Interesowało nas więc rozwiązanie, które uwzględniałoby:
Użyteczność, łatwą implementację na stronach internetowych, brak konieczności instalowania dodatkowego oprogramowania przez użytkowników docelowych (Bo, przyznajmy się, szczerze, ile ludzi szukających mieszkania przejdzie przez proces instalacji dajmy na to Unity na komputerze…) i last but not least – szukaliśmy technologii przyjaznej grafikom, w której będziemy w stanie tworzyć przekonujące obrazy marketingowe. Zaczęliśmy więc szukać w obszarze rozwiązań wykorzystujących WebGL (technologię umożliwiającą pokazanie przestrzennych obiektów w przeglądarce internetowej) – która właśnie powinna umożliwić wirtualny spacer po wnętrzu domu lub mieszkania.

I – jak zwykle, gdy intensywnie się szuka – znajduje się!

Poznaliśmy twórców oprogramowania Shapespark, którzy właśnie na taką użyteczność postawili. Wzięliśmy, jako jedni z pierwszy testerów, udział w projekcie i oto jest:

NOWA JAKOŚĆ WIRTUALNYCH SPACERÓW, BEZ WTYCZEK, PROSTO Z POZIOMU PRZEGLĄDARKI, ZAPRASZAMY: