×
Czym jest VR marketing i dlaczego jest skuteczny?

Czym jest VR marketing i dlaczego jest skuteczny?

VR marketing to innymi słowy marketing w wirtualnej rzeczywistości czyli marketing wykorzystujący aplikacje dedykowane Oculus Rift, Samsung Gear VR, HTC Vive czy Google Cardboard – czyli okularom wirtualnej rzeczywistości. Dzięki nim użytkownik przenosi się w inną rzeczywistość, którą może obserwować lub wręcz wchodzić z nią w interakcję.

Czemu jest skuteczny?

  • Angażuje 100% uwagi odbiorcy. Jeżeli klient ma na oczach wirtualne okulary, na uszach słuchawki, a przygotowana prezentacja jest wciągająca – uwaga odbiorcy skupia się w całości na tym, czego doświadcza.
  • Wpływa na emocje – jest w stanie doświadczyć silnych, nieporównywalnych z tradycyjną reklamą przeżyć i tym samym realnie wpłynąć na motywacje, a więc i zachowania klientów.
  • Ma posmak nowości, a tym samym zapada w pamięć – na etapie, w którym wirtualna rzeczywistość wciąż jeszcze nie jest powszechnie dostępna, sprawi, że klienci nigdy nie zapomną “swojego pierwszego razu”.
  • Wciąż nie jest rynkowym standardem, co sprawia, że produkując dobrą kampanię VR można zaistnieć w świadomości także profesjonalnych odbiorców i znaleźć się wśród kilkudziesięciu kampanii w wirtualnej rzeczywistości dostępnych na youtub’ie, a tym samym zdecydowanie zwiększyć swoją widoczność.

Moje trzy ulubione kampanie VR?

Obejrzyjcie pod spodem:

Teleport – kampania hoteli Marriott

Wirtualna wspinaczka – kampania butów Merell

I jeszcze niesamowita, seksowna kampania Jeana Paula Gautiera, która wykorzystując kadr 360 stopni i, w moim odczuciu, jako pierwsza robi to w sposób twórczy (żeby zobaczyć w pełni sferyczny obraz trzeba klikać i przesuwać kursor w oknie, w którym pojawia się film – pokaże się wówczas inna perspektywa. Uwaga! Część niezaktualizowanych przeglądarek może nie chcieć współpracować. Warto wtedy sprawdzić inną opcję):